miercuri, 2 septembrie 2009

Sa vedem ce mai face Fabian

Aflam de la Isabela:

"28 august . Am fost la spital. Iulia i-a dus fructe lui Fabian. Am stat puţin de vorbă cu mama lui. Fabian a fost diagnosticat cu Limfom Malign Non Hodgkin (cancer de sânge) în mai 2008. Acum este la a treia recădere. Medicul curant a spus că Fabian nu mai are şanse. Lui Fabian nu prea îi pasă, se comportă cât se poate de normal. Nu se alintă, nu se plânge. Suportă citostaticele alea cu stoicism, a început cura pe 27 august, o termină pe 29 sau pe 30. Îmi place Fabian. Este serios şi sincer. Eu continui să sper că mai există o şansă şi pentru el. O rugăciune ar fi tare bună pentru copilaşul ăsta. Vă mulţumesc anticipat.

1 septembrie Mi-a scris Magda. Nici ea nu vrea să se lase. Adică nici ea nu crede că nu se mai poate face nimic pentru Fabian. Magda se gândeşte la o campanie de ajutor pentru copil, vedem noi cum. Astăzi, când mă duc la Ştefănel, stau de vorbă şi cu mama lui Fabian. Am înţeles că în spital doar copiii până în 3 ani au dreptul la citostatice gratis. Ceilalţi mai mari primesc reţete şi părinţii le cumpără. Astăzi trebuie să aflu dacă Fabian a făcut tratamentul recomandat integral, sau a fost întrerupt din lipsă de bani. Poate că nu e prea târziu…

2 septembrie
Cea mai bună veste este că Fabian a terminat cura de citostatice şi prima analiză i-a ieşit binişor. Mai are ceva tratament de terminat şi apoi urmează o altă analiză, care sper să iasă şi mai bine. O altă veste bună este că în sfârşit i se va da drumul acasă, chiar dacă doar pentru o săptămână, posibil de luni, 7 septembrie, până pe 14 septembrie 2009. Pentru el a fost o veste extraordinară, este internat din 22 iunie 2009, când a avut a doua recădere.

Am lămurit cu medicamentele. Fabian face tratament ca şi ceilalţi copii, gratuit (şi el are certificat de handicap) însă a avut mare nevoie de comprimate Metotrexat (antineoplazic citostatic) şi de Dexametazonă (compus cortizonic anti-inflamator). Medicamentele trebuiau cumpărate, bani nu au fost. Apoi a urmat o operaţie – lui Fabian i-a fost extirpată o tumoră de pe intestinul subţire. De la operaţie a apărut incertitudinea. A mai avut o problemă cu o cură de citostatice, a sărit-o, nu au avut bani de tren.

Ar mai fi câteva complicaţii. Ieri m-am întâlnit cu Fabian în părculeţul din spatele spitalului. A început să îmi înşire o listă de citostatice, alte medicamente, operaţii şi proceduri pe care eu nici nu pot să le pronunţ. Are 5 ani şi ştie exact ce tratament face, parcă e doctor. Chiar i-am propus să se facă doctor. Culmea este că el chiar vrea să se facă doctor, în ciuda maică-sii, care s-a gândit că i-ar sta mai bine cântăreţ. Sau cel puţin asta ar fi vrut. Fabian este din Rupea, Braşov. Russu Fabian Gabriel. S-a născut pe 7 martie 2004. Mai are doi fraţi acasă, unul de 11 ani şi altul de 17. Nu i-a mai văzut de pe 22 iunie 2009. Tot de atunci nu l-a mai văzut nici pe taică-său. Nu au avut bani de tren să vină la Bucureşti. Tatăl lui lucrează cu ziua, când găseşte. Are grijă de cei doi copii mai mari. Mama lui are indemnizaţie de însoţitor, 500 RON. Banii vin la primărie în Rupea, îi ridică tatăl şi le trimite jumate din ei la spital. cu poşta. Fabian are şi el un „venit” al lui, de 90 RON – „persoană” cu handicap – el zice că are pensie…

În rest, viaţă de spital. Aceeaşi de 1 an şi 4 luni. După perioada asta de 70 de zile de stat într-un singur loc, între copii în suferinţă şi mame îngrozite de suferinţa copiilor lor, Fabian se plimbă ţanţos ca un cocoş, nu îi este frică de nimic, nu îl doare nimic, nu îi este rău, el este bine tot timpul, râde de copiii cărora le este frică de ace – şi îl cred pe cuvânt, el stă cu unul înfipt în gât de 2 luni. Mi-a spus că e cam rău cu mâncarea, că lui îi este cam foame iar maică-sa nu prea are bani să îi cumpere, dar o înţelege, face şi ea ce poate. Gabriela (mama lui Fabian) s-a împrumutat de la vecinele de salon – are datorie 70 RON făcută în două luni – a dat fuga la magazin şi i-a mai luat de mâncare. Lapte la cutie, brânză topită la triunghiuri şi cremvuşti de pui. Fabian e mulţumit. El zice că vrea lapte Fulga. Simona i-a trimis lui Fabian un fel de portofel de plastic în care erau 3 chiloţei. Dar cum nu a ştiut mărimea exactă, a luat două seturi, unul numărul 5 şi unul 6, care i-or veni. Fabian a zis că îi vin toţi. Toţi sunt foarte buni. A luat punguţa şi nu i-a mai dat drumul din mână.

Pe la ora 9 se duce Magda la spital şi le duce un milion, să aibă de mâncare săptămâna asta. Vineri mă duc să le duc bani de tren şi ceva de mâncare. I-am promis lui Fabian că dacă până la anul se face bine, îi fac cadou un aparat de fotografiat, are o mare pasiune pentru aparatele astea. Mi-a promis că se face bine luna viitoare."

Isabela: http://isabellelorelai.wordpress.com/2009/08/20/stelutele-de-mare-fabian-despre-cum-m-a-facut-k-o-un-pusti-de-5-ani-bolnav-de-cancer/

4 comentarii:

Ioana spunea...

Multumim mult pentru info. imi cer scuze dar am dat din greseala "respingeti" la comentariul pe care mi l-ai lasat pe blog , asa ca iti raspund aici. Nici nu ma gandesc ca Fabian n-ar avea sanse, sigur ca o aiba si o sa faca bine :). Astept adresa, sper sa mi-o trimiti pana vineri, caci sambata plec la iasi pt un examen. Pentru orice eventualitate iau pachetelul cu mine si o sa-l trimit de acolo. Pupici >:D<

Ioana spunea...

* o sa se faca bine

adriana spunea...

ft bine
maine sper sa stiu si adresa

simonaclaudiapharma13 spunea...

Isabela mi-a povestit cum a fost la ultima vizita la clinica.Dupa ce a primit cadoul se plimba tantos cu punguta in mana :)
Dragul de el....tare mi-as dori sa-l vad :)